Fysiotherapie bij rugpijn

Rugpijn revalidatie Rugsterk

Is geschikt voor iedereen met rugklachten, ongeacht of deze voor het eerst aanwezig of van langdurige aard zijn. Tijdens het rugpijn Revalidatie Rugsterk traject word jebewust gemaakt van het belang van een juiste houding om rugklachten te verhelpen. Je leert op een juiste manier aan- en ontspannen van je rugspieren, je verbetert de coördinatie en lje leert je wervelkolom te stabiliseren. Spierversterking, houding, coördinatie en bewustwording van je eigen lichaam vormen de kern van de trainingen om de belastbaarheid van je rug te doen vergroten.

De oefeningen zijn gericht op de mobiliteit, kracht en stabiliteit van de rug. Er wordt ook aandacht besteed aan het versterken van de buikspieren voor een totale rompstabilisatie.

In de rugpijn revalidatie Rugsterk traject komen de volgende aspecten aan de orde:

• Trainen van het lichaamsgevoel van de wervelkolom en het bekken, in de zin van: "wat doet en kan mijn rug?"
  • Pijneducatie, in de zin van: " waardoor ontstaat de pijn en wat is nu precies pijn?"
  • Trainen van de stabiliteit van de lage rug.
  • Tiltechnieken.
  • Inzicht geven in de houding van de rug tijdens dagelijkse activiteiten en situaties.
  • Mobilisatie oefeningen voor de lage rug en het bekken.
  • Buikspieroefeningen
  • Rek en ontspanningstechnieken.

In het algemeen hebben de deelnemers 3 á 5 lessen nodig om zich alle oefeningen eigen te maken. Daarna zetten de deelnemers de oefeningen zelfstandig voort.

Heb je rugpijn? Of je weet niet wat er met je rug aan de hand is? Op dit gebied zijn wij de afgelopen 20 jaar zeer deskundig geworden binnen Groningen.

Wil je weten wat wij voor je pijnklachten kunnen betekenen? Maak een afspraak met één van onze collega's!