Fysiotherapie bij nekpijn

Nekklachten en Revalidatie Neksterk

Is geschikt voor iedereen met nekklachten, ongeacht of deze voor het eerst aanwezig of van langdurige aard zijn. Tijdens het Revalidatie Neksterk traject word je bewust gemaakt van het belang van een juiste houding om nekklachten te verhelpen. Je leert op een juiste manier aan- en ontspannen van je nekspieren, je verbetert de coördinatie en je leert je wervelkolom te stabiliseren. Spierversterking, houding, coördinatie en bewustwording van je eigen lichaam vormen de kern van de trainingen om de belastbaarheid van je nek te doen vergroten.

De oefeningen zijn gericht op de mobiliteit, kracht en stabiliteit van de rug. Er wordt ook aandacht besteed aan het versterken van de rugspieren voor een totale wervelkolomstabilisatie.

In het revalidatie Neksterk traject komen de volgende aspecten aan de orde:

• Trainen van het lichaamsgevoel van de wervelkolom en de nek, in de zin van: "wat doet en kan mijn nek?"
  • Pijneducatie, in de zin van: " waardoor ontstaat de pijn en wat is nu precies pijn?"
  • Trainen van de stabiliteit van de nek.
  • Ontspanningstechnieken.
  • Inzicht geven in de houding van de rug en nek tijdens dagelijkse activiteiten en situaties.
  • Mobilisatie oefeningen voor de nek en rug.
  • Rektechnieken.

In het algemeen hebben de deelnemers 3 á 5 lessen nodig om zich alle oefeningen eigen te maken. Daarna zetten de deelnemers de oefeningen zelfstandig voort.

Heb je nekpijn? Of je weet niet wat er met je nek aan de hand is? Op dit gebied zijn wij de afgelopen 20 jaar zeer deskundig geworden binnen Groningen.

Wil je weten wat wij voor je pijnklachten kunnen betekenen? Maak een afspraak met één van onze collega's!

Heb je nekklachten of je weet niet wat er met je nekpijn aan de hand is? Op dit gebied zijn wij de afgelopen 20 jaar zeer deskundig geworden binnen Groningen.