Klachtenregeling
Binnen onze fysiotherapiepraktijk wordt geprobeerd om zo optimaal mogelijke kwaliteit te bieden richting de patiënt. Mocht je desondanks een klacht hebben met betrekking tot de behandeling binnen onze fysiotherapiepraktijk, dan kan je gebruik maken van de klachtenregeling.
De klachtenregeling bestaat uit de volgende vier opties:
1. Overleg met je behandelend fysiotherapeut
2. Overleg met de leidinggevenden van je behandelend fysiotherapeut
3. Een anonieme klacht indienen
4. De klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)
1. Overleg met je behandelend fysiotherapeut
Indien je onder behandeling bent bij een fysiotherapeut en je hebt een klacht over de behandeling of de praktijk dan kan je deze melden bij je behandelend fysiotherapeut. Indien de klacht over je fysiotherapeut gaat, dan geeft deze werkwijze de voorkeur. Uiteindelijk streven wij naar een goede communicatie tussen een behandelaar en de cliënt en het beste is om hier “samen” uit te komen.
2. Overleg met de leidinggevenden van je behandelend fysiotherapeut
Wanneer je een klacht hebt die naar mening niet goed is opgelost door je behandelend fysiotherapeut, dan kan je contact opnemen met zijn of haar leidinggevende. Het is mogelijk om hier een gesprek voor aan te vragen die eventueel kan plaatsvinden samen met je behandelend fysiotherapeut. In samenspraak met de leidinggevenden wordt er gezocht naar een oplossing waar iedereen tevreden over is. Van de uitkomsten van dit gesprek zal een verslag worden geschreven en door beide partijen worden ondertekend. Indien nodig kan er op basis van deze klacht een traject worden gestart om herhaling van het probleem in de toekomst te voorkomen.
3. Een schriftelijke klacht indienen
Het is mogelijk om schriftelijk (eventueel anoniem) een klacht in te dienen. Indien je gebruik maakt van deze mogelijkheid, dan verzoeken wij je om in je brief het volgende aan te geven:
– De precieze omschrijving van je klacht, waar ben je ontevreden over?
– Welke verbetering zou je willen aandragen om de klacht in de toekomst te doen laten voorkomen
– Eventueel de naam van de persoon waar je klacht over gaat
4. De klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie
Indien je klacht door middel van bovenstaande drie opties niet naar tevredenheid is afgehandeld, dan bestaat de mogelijkheid om dit te laten afhandelen door de beroepsvereniging voor fysiotherapeuten het KNGF. Je kunt de procedure die hier voor geldt lezen op www.defysiotherapeut.com of lezen in de KNGF patiëntenfolder “Als u een klacht heeft over uw fysiotherapeut”.